Mihaela Păun, director ARCUB și manager de proiect București2021: ARCUBul nu e un teatru, nu este o filarmonică, e de toate într-unul singur

4 februarie, 2016

În cadrul conferinței de presă organizate luni, 25 ianuarie 2016, la ARCUB, Mihaela Păun, directorul Centrului Cultural al Municipiului București și managerul de proiect al București 2021 a vorbit despre beneficiile aduse orașului datorită structurii unice a instituției pe care o conduce:

 

„În luna mai această instituţie face 20 de ani de existenţă. Nu am vrut să fim niciodată decât în centrul atenţiei vieţii culturale, cât am putut noi de mult şi de frumos. ARCUBul este un centru cultural. E adevărat că e o structură altfel decât se găseşte în momentul acesta pe piaţă. ARCUBul nu e un teatru, ARCUBul nu este o filarmonică, nu este un centru al dansului sau mai ştiu eu ce instituţie mai există, o bibliotecă sau aşa mai departe.

 

ARCUBul e de toate într-unul singur. Această formulă de serviciu public de cultură, care este extrem de generoasă şi care are ca legislaţie legea administraţiei publice, regăsindu-se foarte corect şi concret acolo, a funcţionat foarte bine. ARCUBul în afară de faptul că, da, produce şi spectacole, produce şi concerte în săli – acum numai într-una, de când sala din Batiștei a trebuit să se închidă -, produce şi evenimente stradale, dar are şi o sesiune de finanţare importantă şi reuşeşte în felul acesta de câţiva ani să finanţeze undeva în jur de 100 de proiecte culturale, în parteneriatele cu sectorul cultural independent.

 

ARCUBul, cum spuneau şi colegii mei de la curatoriat, a pornit încă din 2014 această muncă nebunească de pionerat de a face, de a propune o strategie culturală a oraşului, nu pentru că am fost mai deştepţi să ştiţi, pentru că ne-am lovit de multe ori de această situaţie, de faptul în Bucureşti nu există o strategie culturală şi mereu spuneam că cineva trebuie să o facă – probabil direcţia de cultură la momentul acela. Dar nu o făcea nimeni şi iată-ne în 2014, când am avut această iniţiativă de a ne înscrie, de a înscrie Bucureştiul, în acest proces de Capitală Europeană a Culturii. Ne-am apucat de o nebunie. În momentul ăla ne-am dat seamă că una dintre condiţii este să facem o strategie culturală şi ne-am apucat să facem o strategie culturală, să consultăm sectorul cultural independent, să consultăm sectorul cultural de stat, să facem focus grupuri, să facem analize şi diagnoze.

 

O strategie culturală nu se poate face dacă nu cercetezi mai întâi oraşul. Evident, în paralel cu asta s-a format echipa pentru dosarul de candidatură, echipa de curatori, echipa care a analizat şi ea la rândul lor şi a cercetat, la rândul ei, sectorul cultural şi şi-a pus în funcţiune sistemul de network-uri, de reţele culturale, pentru că de asta aveam noi nevoie ca să ne dăm seama unde este oraşul Bucureşti în momentul acesta, care e tema care ne va duce mai departe către această candidatură. Deci toate lucrurile astea au fost posibile şi sunt posibile pentru că ARCUBul este o structură altfel.”

Category
Stiri
Tags
20 de ani, 2021, all in one, analize, ARCUB, arcubul este o structura altfel, beneficiile, Bucuresti, capitala culturala, Capitala Culturala Europeana, Capitala Europeana a Culturii, CEaC, centru cultural, centrul atentiei, centrul cultural al municipiului bucuresti, cerceteaza orasul, concerte in sali, consultari, curatoriat, Curatorium, diagnoze, director, dosarul de candidatura, echipa de curatori, evenimente stradale, focus grupuri, in momentul acesta, institutie, legea administratiei publice, manager de proiect, Mihaela Paun, nebunie, networking, oferta generoasa, orasului, parteneriate, pionierat, proiecte culturale, retele culturale, sectorul cultural de stat, sectorul cultural independent, serviciu public de cultura, sesiune de finantare, sistem, spectacole, strategia culturala a municipiului bucuresti, strategie culturala, structura unica, structurii unice, teatru, unde este bucurestiul, viata culturala